Klient na haczyku – dobrze zaprezentowany towar sprzeda się sam cz.1

Klient na haczyku – dobrze zaprezentowany towar sprzeda się sam cz.1

Visual merchandising kojarzy się przede wszystkim z układaniem towaru na sklepowych półkach. W skojarzeniu tym sporo jest prawdy, nie wyczerpuje ono jednak bogactwa zadań, jakie stawiane są przed osobami odpowiedzialnymi za prezentację produktu w miejscu jego sprzedaży. Visual merchandising to zespół działań, które mają wyeksponować produkt, ściągnąć na niego uwagę klienta, a w konsekwencji skłonić do zakupu.

– Visual merchandising jest najczęściej sprowadzony do czynności czysto technicznych, a więc właśnie tego słynnego układania towaru na półkach. Tymczasem pojęcie to dotyczy obszarów zarządzania marką poprzez wdrażanie strategii marketingowej, działań kreatywnych dotyczących planowania i zagospodarowania przestrzeni (powierzchnia, meble, światło, materiały, manekiny, itp.), projektowania witryn, terminarza zmian w salonach i wszystkich działań wykonawczych – wymienia Adrian Siekierski, dyrektor artystyczny w firmie Vmart zajmującej się visual merchandisingiem..

Zainteresowanie konsumenta można zdobyć na wiele różnych sposobów,np. tworząc odpowiednie tło dla produktu, akcentując niektóre jego elementy, a przede wszystkim budując atmosferę danej marki. Służy temu aranżacja sklepu, zastosowane w nim kolory, zapachy, muzyka, zaskakująca i przyciągająca wzrok witryna i oczywiście odpowiednie rozmieszczenie towaru na półkach.

– Odpowiednia prezentacja oferty skłania klienta do bliższego zapoznania się z produktem, a atrakcyjna ekspozycja towarów zachęca do odwiedzenia sklepu i zwiększa prawdopodobieństwo dokonania zakupów – mówi Michał Kałużyński, wiceprezes zarządu Redan.

Okno na klienta

Można śmiało powiedzieć, że witryna jest wizytówką sklepu i to właśnie ona zachęca potencjalnych klientów do przekroczenia jego progów. Właśnie dlatego wystawa powinna być przygotowana ze szczególną starannością i nie powinno być w niej miejsca na przypadek, chyba, że jest to przypadek starannie zaplanowany.

SPIS TREŚCI

http://aktywnamlodziez.pl/klient-na-haczyku-dobrze-zaprezentowany-towar-sprzeda-sie-sam-cz-1/
http://aktywnamlodziez.pl/klient-na-haczyku-dobrze-zaprezentowany-towar-sprzeda-sie-sam-cz-3/
http://aktywnamlodziez.pl/klient-na-haczyku-dobrze-zaprezentowany-towar-sprzeda-sie-sam-cz-3/

Facebook Comments
2 comments

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments