Prześwit w testowanych modelach 4×4

Prześwit w testowanych modelach 4×4

Prześwit to odległość najniższego punktu podwozia od nawierzchni. Im wyższy, tym auto ma lepsze zdolności terenowe i może pokonać większe zagłębienia, w przypadku testowanych modeli nie ma żadnego zaskoczenia, że najniższym prześwitem legitymuje się BMW, które powstało z myślą o dynamicznej jeździe.

Reszta modeli w porównaniu ma już uterenowiony charakter. Spośród nich najbliżej nawierzchni spoczywa nadwozie Passata, znajdujące się w odległości 17,4 cm od niej. 0 pół centymetra wyżej zawieszony jest Fiat 500X w odmianie Cross. Outlander ma już prześwit 19 cm, co jest wartością typową dla współczesnych SUV-ów. Absolutne zaskoczenie to sedan Volvo. który jest zawieszony aż 20,1 cm nad ziemią. W stosunku do standardowego S60 to o niebywałe 6,5 cm wyżej!

Jeep Wrangler Sahara spoczywa 25,9 cm nad nawierzchnią i potrafi brodzić w wodzie o godnej uznania głębokości 76,2 cm. Ogromne Audi Q7 pokona z kolei strumień głęboki na 50 cm. Jako jedyny model w porównaniu korzysta ono z zawieszenia pneumatycznego. Jego standardowy prześwit to 21.0 cm. a w ustawieniu terenowym – 24.5 cm.

Facebook Comments

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments