Szafa człowieka biznesu cz.1

Szafa człowieka biznesu cz.1

Ubiór biznesowy to dla projektantów mody nie lada wyzwanie. Trzeba okiełznać pokusę kreowania ekscentrycznych fasonów, bo w wizerunku biznesowym bardziej niż oryginalność liczą się prostota i elegancja, a dobry gatunek materiału stawiany jest na równi z marką. Oczywiście, zawsze znajdzie się ktoś, kto zechce zaakcentować swoją wyjątkowość, jednak w przyjętej na całym świecie etykiecie ubioru biznesowego większość zasad pozostaje niezmienna od lat. Również w Polsce rośnie liczba przedsiębiorstw, które przestrzegają sztywnych zasad doboru garderoby służbowej (dress code). Schludny i formalny ubiór wymagany jest na co dzień m.in.: w instytucjach finansowych, firmach doradczych i kancelariach prawnych. W firmach nastawionych na komunikację z młodymi klientami albo tych oferujących nowoczesne rozwiązania zezwala się na sportową elegancję, np. zamiast koszuli, koszulkę polo pod marynarką. W pozostałych przypadkach dobór stroju może zależeć od wielu czynników.

– Najlepiej ubrani są nadal pracownicy dużych korporacji, gdzie obowiązują zasady dress codeu. Im wyższe stanowisko, tym większe starania o nienaganny wygląd – mówi Elżbieta Ułasiewicz, prowadząca warsztaty szkoleniowe z zakresu savoir-vivre’u, dress codeu, stylizacji i budowania wizerunku biznesowego. – Gorzej jest ze strojami w mniejszych firmach. Najczęściej wygląd pracowników jest ściśle związany z wyglądem właścicieli. Duże znaczenie w podejściu do odpowiedniego skompletowania stroju może mieć również lokalizacja firmy. Im większe miasto, tym większa staranność w doborze garderoby.

Zdaniem specjalistki od etykiety biznesowej, wygląd zewnętrzny polskich biznesmenów zdecydowanie się poprawił.

– To, co można było obserwować jeszcze 10 lat temu, na szczęście, zanika. Z niektórych błędów, np. białych skarpetek do garnituru, wyrośliśmy, inne nadal pokutują – mówi Elżbieta Ułasiewicz. – Panowie mają problem z długością nogawek i rękawów, panie z rozmiarami i długością spódnic. Niestety, nadal wiele do życzenia pozostawiają buty – i nie chodzi o markę, ale o utrzymanie czystości.

Spis treści:

Część Ihttp://aktywnamlodziez.pl/szafa-czlowieka-biznesu-cz-1/
Część IIhttp://aktywnamlodziez.pl/szafa-czlowieka-biznesu-cz-2/
Część III http://aktywnamlodziez.pl/szafa-czlowieka-biznesu-cz-3/
Część IVhttp://aktywnamlodziez.pl/szafa-czlowieka-biznesu-cz-4/

Facebook Comments
3 comments

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments