Klient na haczyku – dobrze zaprezentowany towar sprzeda się sam cz.2

Klient na haczyku – dobrze zaprezentowany towar sprzeda się sam cz.2

Witryna musi wzbudzić zainteresowanie klienta i zachęcić go do odwiedzenia sklepu, a później dokonania zakupu. Sposobów na zwrócenie uwagi jest wiele, np. w przypadku sklepu odzieżowego mogą to być awangardowe manekiny, jaskrawe kolory, czy intrygująca instalacja, która zaciekawi przechodniów. Jednak projektując witrynę nie można zapominać, że powinna ona przede wszystkim informować: o najnowszych trendach panujących w danej branży, asortymencie, jakiego klient może spodziewać się w sklepie, promocjach, wyprzedażach czy nowych kolekcjach, które właśnie pojawiły się na półkach. Dlatego musi przekazać klientom jasny i wyraźny komunikat dotyczący produktu.

– Wielokrotnie przekonaliśmy się, że właściwa ekspozycja produktu wpływa nie tylko na postrzeganie marki i sklepu, ale także na sprzedaż poszczególnych produktów. Na ten efekt pracują zarówno manekiny na witrynie, jak i każdy mebel w sklepie – mówi Inga Wawrzyniak-Gacek, dyrektor ds. marketingu firmy OTCF, zajmującej się rozwojem sieci sklepów 4F.

Sklepowe okna najczęściej aranżowane są zgodnie z panującą aurą. Kolorowe liście jesienią, płatki śniegu zimą, a wiosną mnóstwo żonkili – to elementy obowiązkowo przewijające się przez większość sklepowych witryn. Do tego dochodzą jeszcze święta, a więc bożonarodzeniowe aranżacje w sklepach od połowy listopada, serduszka przypominające o Dniu Zakochanych już od stycznia, czy wielkanocne króliczki, które hasają po zielonej trawce już kilka dni po Walentynkach. Oczywiście do tego dochodzą jeszcze czerwone napisy informujące we wszystkich możliwych językach o sezonowych bądź posezonowych wyprzedażach.

Spece od visual merchandisingu dbają również o aranżację wnętrza sklepu. Sporo roboty mają zwłaszcza

w sklepach sieciowych. Podobny wygląd wszystkich placówek, identyczne kolory, czy powtarzające się elementy architektoniczne utwierdzają klienta w przekonaniu, że w każdym sklepie będzie jednakowo obsłużony i znajdzie odpowiadające mu produkty.

– Towar sprzedaje emocje. Visual merchandiser, mając tą świadomość, jest w stanie „wejść” do sklepu i poprowadzić nas tak, że zamiast dwóch minut spędzimy w nim 10. Towar sam będzie zachęcał do zakupu, bo VM wie, w jaki sposób zatrzymać w sklepie klienta -wyjaśnia Adrian Siekierski.

SPIS TREŚCI

http://aktywnamlodziez.pl/klient-na-haczyku-dobrze-zaprezentowany-towar-sprzeda-sie-sam-cz-1/
http://aktywnamlodziez.pl/klient-na-haczyku-dobrze-zaprezentowany-towar-sprzeda-sie-sam-cz-3/
http://aktywnamlodziez.pl/klient-na-haczyku-dobrze-zaprezentowany-towar-sprzeda-sie-sam-cz-3/

Facebook Comments

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments