Szafa człowieka biznesu cz.4

Szafa człowieka biznesu cz.4

Kobiecość pod kontrolą

W biznesie płeć nie powinna mieć znaczenia, a więc wymóg elegancji i skromności dotyczy również kobiet. Formalnym ubiorem dla płci pięknej jest kostium (marynarka i spódnica przed lub za kolano bądź spodnie) dobrane do typu urody lub zgodnie z polityką firmy. Najbardziej eleganckie kolory to: szary, granatowy, brązowy i śliwkowy, choć na tegorocznych pokazach je-sienno-zimowej kolekcji biznesowych strojów królowały czerń i antracyt zestawione z kobaltem, szafirem i fuksją. Bezwzględnie kostiumy muszą być uszyte z wysokiej jakości tkanin: wełny, jedwabiu czy wysokogatunkowych dzianin. Unikajmy zbyt głębokich dekoltów i dużych deseni. Według ekspertów ds. wizerunku kobieta w pracy może zaakcentować swoje walory, ale w taki sposób, by jej strój nie rozpraszał partnerów biznesowych lub współpracowników.

W przypadku mniej formalnych spotkań, kobiety mogą sobie pozwolić na większą dowolność w doborze fasonów (marynarki ze stójką, w stylu Chanel, czy z dekoltem w kształcie litery V), kolorów (beże, pastele), materiałów (mieszanki wełny, bawełny, sztruksu, jedwabiu, nylonu itd.) i obuwia (dopuszczalny płaski obcas, ale zawsze z zakrytymi palcami).

Uwaga na dodatek

To, co buduje profesjonalny wizerunek w pracy, to nie tylko strój, ale także dodatki. Niezależnie do płci biznesowy wizerunek wymaga zachowania umiaru w ilości biżuterii i dodatków – oficjalny dress code dopuszcza 1-2 ozdoby (np. z cennego kruszcu) i stonowane dodatki, które nadają charakter, ale nie zdominują całego stroju. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni powinni postawić na klasyczne zegarki, dobrej jakości paski i dopasowane kolorystycznie do ubioru torby w formacie umożliwiającym przechowywanie dokumentów i rzeczy osobistych.

– W doborze garderoby priorytetem nie powinna być moda, bo ta szybko przemija, ale dopasowanie do sylwetki i typu urody oraz jakość i skład materiałów, z których uszyte są ubrania – radzi Małgorzata Laskowska-Kosiak. – Dobrze dobrany klasyczny garnitur lub kostium można nosić przez kilka sezonów.

Nawet najbardziej klasyczne kanony dress code-u można urozmaicić drobiazgiem, który sprawi, że strój nabierze charakteru. Mogą to być oryginalne spinki do mankietów lub artystyczne zapięcie marynarki – dobór zależy od naszej kreatywności, która w biznesie ma wcale niemałe znaczenie.

Anna Siedlecka

Spis treści:

Część Ihttp://aktywnamlodziez.pl/szafa-czlowieka-biznesu-cz-1/
Część IIhttp://aktywnamlodziez.pl/szafa-czlowieka-biznesu-cz-2/
Część III http://aktywnamlodziez.pl/szafa-czlowieka-biznesu-cz-3/
Część IVhttp://aktywnamlodziez.pl/szafa-czlowieka-biznesu-cz-4/

Facebook Comments

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments